Attualità literarie: biografie, autobiografie è ritratti di una vita

Attualità litterarie: biografie

Biografie, autobiografie è memorie ci presentanu ritratti di famiglia micca sempre perfetti, infirmità umane è turmenti, usi lucali è tradizioni antiche di un paese ... Scupremu dunque protagonisti assai diversi chì pensavamu cunnosce è chì ùn cunniscimu.

Avemu viaghjatu u cataloghi di diversi editori circhendu nuvità literarie chì entrinu in sta categuria è n'avemu trovu assai di più di ciò chì puderiamu prupone. Ùn sò micca tutti quelli chì sò, ma s'elli sò stati raprisentati, o cusì avemu pruvatu, sensibilità è temi diversi.

Ùn aghju micca dettu ancu u mo ortu

  • Auteur: Pia Pera
  • Editore: Errata Naturae

Un bellu giardinu in Toscana: una passione, un amparera, un locu di resistenza. Ancu un sognu, chì u scrittore Pia Pera hà sappiutu rializà grazia à una splutazioni abbandunata: hà riparatu a cabina trasfurmendula in una casa piena di libri, dipinti è mobili; quantunque, hè intervenutu à pena in u fruttetu chì u circundava, pienu d'erbe salvatiche chì ci viaghjavanu grazia à u ventu è à l'acelli. Centinaie di varietà di fiori, arburi è ligumi li anu datu un aspettu di giungla urdinatu da uni pochi di chjassi.

Un ghjornu, u scrittore a scopre una malatia incurabile a porta via à pocu à pocu. Di pettu à a degradazione di u so corpu, custrettu à pocu à pocu à l'immubilità di una pianta, u giardinu, quellu locu induve a vita germina è duve si passanu e "risurrezzione", diventa u so rifugiu. Cuntemplendulu, stazzona un novu ligame cù a natura è offre una riflessione saggia è cummuvente nantu à u sensu di a vita. L'autore si sente è si sente, è conta ciò chì accade durante e so visite à l'uspidale, i penseri chì l'assaltanu di notte, i passaghji chì l'accumpagnanu è a cunsulanu ... Furzata da a so malatia à una resistenza cuntinua, ùn face micca smette di sente curiosità è tenerezza per tuttu ciò chì a circonda è chì hà sempre abbellitu a so esistenza: micca solu i fiori è l'acelli chì pupulanu u so ortu, ma dinò a cumpagnia di i so cani, i so amichi, libri, gastrunumia ... «Avà tuttu hè bellezza pura è simplice », ci palesa.

Attualità litterarie: biografie

Mamma Irlanda

  • Autore: Edna O'Brien
  • Editore: Lumen

L'Irlanda hè sempre stata una donna, un senu, una grotta, una vacca, Rosaleen, una scrofa, una sposa, una puttana ...

L'autore premiata di Country Girls intreccia a so autobiografia - a so zitellina in County Clare, i so ghjorni à a scola di suore, u so primu basgiu, o u so volu in Inghilterra - cù l'essenza di l'Irlanda, una terra di mitu, puesia, superstizioni, antichi usanze, saviezza pupulare è bellezza estrema. Mother Ireland hè, sicondu The Guardian, "Edna O'Brien à u megliu. Un cuntu evucativu è elegante di un ambiente naturale è di quelli chì l'abitanu, pieni di audacia è ingenuità.

U mo babbu è u so museu

  • Autore: Marina Tsvietáieva
  • Editore: Cliff

Marina Tsvetaeva hà scrittu questu racontu autobiograficu durante l'esiliu in Francia è l'hà publicatu in russiu, in u 1933, in diverse riviste in Parigi; trè anni dopu, in u 1936, circhendu di avvicinassi di i lettori francesi, hà ripigliatu i so ricordi di zitellina in francese, un insèmule di cinque capituli ch'ellu hà chjamatu U mo babbu è u so museu è chì, però, ùn hè mai statu publicatu in vita. In entrambe e versioni riunite in stu vulume l'autore offre un evucazione emutiva è lirica di a figura di u babbu, Ivan Tsvetaev, un prufessore universitariu chì hà cunsacratu a so vita à a fundazione di u Museu di Belle Arti di Mosca, l'attuale Museu Pushkin. Spessu laconicu è frammentariu ma cù una forza puetica strasurdinaria, stu testu maravigliosu, vibrante è cummuvente, ci porta più vicinu à l'intimità di un pueta inimitabile chè pochi altri.

Attualità litterarie: biografie

Svetlana Geier, una vita trà lingue

  • Autore: Taja Gut
  • Editore: Tres Hermanas

Se una vita merita a qualificazione di "romantica" hè quella di a traduttrice Svetlana Geier. Nata in Kiev in u 1923, hà passatu a so zitellina trà alcuni di i più impurtanti intellettuali di u so paese. E purge staliniste anu finitu a vita di u babbu è, più tardi, durante l'occupazione tedesca, hà assistitu à a barbarie nazista in a so versione più sanguinosa. Grazia à a so intelligenza è à una spinta vitale insolita, Geier diventerà più tardi u più brillanti traduttore di letteratura russa in tedescu di u XNUMXu seculu. Una nova traduzzione di i cinque grandi rumanzi di Dostoievski era u compitu titanicu cù u quale hà incurunatu una vita di serviziu à a traduzzione è a literatura. Una splendida biografia chì include parechje interviste chì l'editore è traduttore Taja Gut hà fattu cù Svetlana Geier trà u 1986 è u 2007.

Yoga

  • Autore: Emmanuel Carrère
  • Editore: Anagrama

U yoga hè a narrazione in prima persona è senza alcuna occultazione di u depressione profonda cù tendenze suicidi ciò chì hà purtatu à chì l'autore sia ricoveratu in ospedale, diagnosticatu di disordine bipolare è trattatu per quattru mesi. Hè ancu un libru nantu à una crisa di relazione, nantu à u colpu emotivu è e so cunsequenze. È nantu à u terrurismu islamistu è u dramma di i rifugiati. È iè, in un certu modu ancu nantu à u yoga, chì u scrittore pratica da vinti anni.

U lettore hà in manu un testu di Emmanuel Carrère nantu à Emmanuel Carrère scrittu à a manera di Emmanuel Carrère. Vale à dì, senza regule, saltendu à u viotu senza rete. Tempi fà l'autore hà decisu di lascià daretu a finzione è u corset di i generi. È in questu travagliu abbagliante è à tempu straziante, autobiografia, saggi è cronache ghjurnalistiche si intersecanu. Carrère parla di sè stessu è face un passu più in a so esplorazione di i limiti di u literariu.

Qualessu di queste biografie avete da leghje prima? Ne avete digià lettu? Mi hè chjaru chì cummincieraghju cù "Ùn aghju micca dettu ancu u mo ortu", ma ùn sò micca quale di l'altre biografie seguiteraghju.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.