Chì ghjè a toxoplasmosi è cumu affetta a gravidanza?

Toxoplasmosi in gravidanza

A toxoplasmosi hè una malatia infizziosa, causata da un urganismu microscòpicu chjamatu "toxoplasma gondii" da quì u so nome. Qualchissia pò piglià sta infezzjoni, ma quandu si tratta una donna incinta i risichi ponu esse fatali. Per quessa, hè assai impurtante per prevene l'infezzione evitendu u cunsumu di certi alimenti chì ponu cuntene u protozou chì provoca l'infezzione.

Questu hè chì u parasite chì causa l'infezzione pò attraversà a placenta è infettà u fetu, chì pruvucarà una infezzjoni congenitale, vale à dì prima di nascita. S'ellu si trova durante e prime simane di gravidenza, u fetu pò soffre di diversi disordini in u so sviluppu, cù e peghju cunsequenze. Quì vi dicemu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè toxoplasmosi è cumu influenza a gravidanza.

Toxoplasmosi in gravidanza

Duranti a gravidanza Hè necessariu di seguità certi linee guida è cunsiglii in quantu à l'alimentariu è altri abitudini, postu chì ci sò parechji risichi per u sviluppu di u fetu. Unu di elli hè l'infezione da toxoplasmosi, una malatia chì pò esse cuntrata in parechje manere.

  • Per mezu di u cunsumu di carne pocu o pocu cottu è chì cuntene u parasite.
  • Per resti di u parasite chì pò esse prisenti in feci di gatti.
  • Per contagiu à attraversu a placenta da a mamma à u fetu.

Questu hè, toxoplasmosi ùn si sparghje da persona à persona, salvu durante a gravidanza. È per via di u prublema aghjuntu chì ùn ci hè ancu una vacuna oghje, hè essenziale per evità u contagion durante a gravidanza. In questu modu, i risichi impurtanti sò evitati in u sviluppu di u fetu. In particulare durante e prime simane di gravidenza, induve u risicu per u fetu hè ancu più grande.

Risichi per u fetu

A toxoplasmosi pò esse più o menu seriu per u fetu, in particulare in e prime simane o finu à u terzu trimesteru. À mezu à i pussibuli cunsequenze chì ponu accade quandu si contrae l'infezzione per a toxoplasmosi sò i seguenti.

  • Pocu pesu di nascita, chì hè cunnisciutu in termini medichi cum'è ritardu di crescita.
  • I prublemi di visione, cumpresi a cecità.
  • risicu di abortusoprattuttu in u primu trimesteru di gravidenza.
  • A toxoplasmosi pò ancu influenza u sviluppu di u sistema nervu cintralicervellu, udizione, fegato, spleen, sistema linfaticu è ancu i pulmoni.
  • Anemia.

I sintomi pò esse assai diffirenti in ogni casu, ciò chì accade spessu hè u ritardu di diagnosticu quandu u zitellu hè natu. In generale Ùn sò micca apprezzati à l'occhiu nudu è si prisentanu postu chì ci sò ritardi o disordini in a crescita di u zitellu. L'unicu modu per detectà l'infezzione di toxoplasmosi durante a gravidanza hè per l'amniocentesi, una prova intrauterina chì hè realizata quandu ci sò signali di questu è altri prublemi.

Prevene a toxoplasmosi in gravidanza

L'immunità è a sensibilità à a toxoplasmosi pò esse rilevata in testi clinichi realizati da u principiu di a gravidanza, chì ùn impedisce micca di esse cuntrattu durante a gravidanza. Per evitari questu, avete da seguità i cunsiglii di a vostra levatrice, chì saranu i seguenti in generale.

  • Ùn manghja micca carne chì ùn hè micca perfettamenti cottu e/o precedentemente surgelati.
  • Evite l'alimenti chì sò cunsumati crudi, cum'è salsiccia o carpacciu.
  • piglià solu latti è derivati ​​chì sò pasteurizati. Chì significa chì ùn pudete micca piglià merengue o prudutti chì cuntenenu ovu crudu.
  • Sì avete i misgi, avete solu evite u cuntattu cù e feci chì hè induve si trovanu resti di u parasite in casu chì l'animali hà manghjatu altri animali crudi è hè diventatu infettatu.

Questu ùn significa micca chì duvete alluntanassi da u vostru ghjattu, basta à smette di pulisce a scatula di lettiera di u vostru gattu è lasciate à l'altri. È s'è vo vulete manghjà fora, assicuratevi di sceglie prudutti bè cotti, evite i vegetali crudi in casu ùn sò micca assai puliti è più impurtante, gode di u vostru gravidenza.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

bool (veru)